وزیر راه جدید به شهرسازی توجه ویژه‌ای کند

وزیر راه جدید به شهرسازی توجه ویژه‌ای کند

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از کم توجهی به مقوله شهرسازی تاکید کرد که وزیر راه و شهرسازی جدید باید توجه ویژه‌ای به مقوله شهرسازی داشته باشد. (1397/08/07 )

توجه به بخش مسکن نباید پوپولیستی باشد

به گزارش کارشناسان املاک چهارخانه آورده شده از اقتصادآنلاین محمود صادقی گفت: وزیر راه و شهرسازی جدید باید این موضوع را در نظر بگیرد که در سال‌های اخیر به مقوله شهرسازی کم توجهی شده است و این مقوله را به صورت جدی در دستور کار قرار دهد و بیشتر نگاه شهرسازی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: به عنوان مثال در کلانشهر تهران هویت ملی، هویت سنتی و انسان، فراموش شده است و افراد جامعه مقهور ماشین شده اند و دیگر شهر هویت ندارد.

 

صادقی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی جدید توجه به مسکن را جزء برنامه‌هایش قرار داده است، اظهار داشت: البته نکته این است که نباید توجه به مسکن از جنس توجهی که در دولت نهم و دهم به این بخش شد، باشد. مخاطره‌ای که در دولت روحانی وجود داشت این بود که از آخوندی هم انتظار می‌رفت که توجهش به بخش مسکن از جنس احمدی نژادی یعنی پوپولیستی و حساب نشده باشد.

این نماینده مجلس دهم عنوان کرد: اگر وزیر راه و شهرسازی جدید هم بخواهد به یک سری خواسته‌های تبلیغاتی در بخش مسکن تن بدهد، می‌تواند خطراتی داشته باشد و حتی عدم موفقیت وی را در پی داشته باشد.

صادقی با بیان اینکه بخشی از مشکلات موجود در برخی وزارتخانه‌ها و از جمله وزارت راه و شهرسازی به ادغام‌های غیر کارشناسی مربوط می‌شود، گفت: بنابراین در مورد برخی وزارتخانه‌ها و از جمله راه و شهرسازی، همه مشکل وزرا نیستند و مشکل بیشتر به ساختار وزارتخانه‌ها که بعضا به شکل غیرکارشناسی ادغام شده، مربوط می‌شود.