برای سرمایه‌گذاری نقره بخرید

برای سرمایه‌گذاری نقره بخرید

انتظارات نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا قیمت طلا را تثبیت کرد. موانع جهانی بر سر راه افزایش قیمت طلا (1396/08/26 )

تحلیلگران ارشد اقتصادی بر این باور هستند که سیاست‌های سختگیرانه پولی از سوی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان مانع بزرگی برای افزایش چشمگیر قیمت طلا خواهد بود. در عین حال موسسه سرمایه گذاری تی دی اس بر این باور است که نقره فلز گرانبهایی خواهد بود که طی سال ۲۰۱۸ میلادی همه نگاه ها را به خود جلب خواهد کرد.

به گزارش کارشناسان املاک چهارخانه آورده شده از کیتکو نیوز، موسسه سرمایه گذاری تی دی اس در چشم انداز جهانی 2018 خود به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کرده است تا طی سال آینده اقدام به خرید و سرمایه گذاری در بازار نقره کنند. به گزارش کارشناسان املاک چهارخانه آورده شده از بر اساس این گزارش موسسه کانادایی تی دی اس پیش بینی کرده است که قیمت جهانی هر اونس نقره سال آینده به بیش از 20 دلار خواهد رسید که 17 درصد از قیمت های کنونی این فلز گرانبها بیشتر خواهد بود.

البته کارشناسان اقتصادی این موسسه سرمایه گذاری نسبت به قیمت طلا در سال 2018 نیز خوش بین هستند ولی بر این باورند که نقره با نوسانات بیشتری روبرو خواهد شد.

پیش بینی می شود پایین بودن نرخ بهره واقعی در آمریکا همچنان موجب افزایش قیمت جهانی فلزات گرانبها به خصوص طلا و نقره در سال 2018 خواهد شد ولی از سوی دیگر پایین بودن عرضه و افزایش چشمگیر تقاضا موجب رشد فزاینده قیمت نقره خواهد شد.

موسسه تی دی اس پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سه ماه نخست و دوم سال 2018 میلادی به بیش از 1300 دلار خواهد رسید و این رقم در سه ماه سوم و چهارم سال آینده نیز به 1325 دلار می رسد.

این رقم برای نقره در شش ماه نخست سال آینده به 18.50 دلار و در شش ماه دوم نیز به طور میانگین به 19.25 دلار خواهد رسید.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، پایین بودن ارزش دلار آمریکا و افزایش کمتر نرخ بهره فدرال رزرو می تواند عامل اصلی افزایش قیمت طلا و نقره در سال آینده باشد.

اقتصاددانان موسسه تی دی اس تاکید کردند که طی 12 ماه آینده فشارهای تورمی در اقتصاد آمریکا با کاهش روبرو خواهد شد و این مساله موجب می شود تا فدرال رزرو نرخ بهره را با احتیاط بیشتری افزایش دهد. این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا و نقره خواهد بود.

روند تدریجی افزایش نرخ بهره آمریکا نیز به ضرر ارزش دلار خواهد بود و این مساله تقاضا برای طلا و سایر فلزات گرانبها را افزایش خواهد داد.

از سوی دیگر شکننده بودن شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز عامل مهمی برای افزایش احتمالی قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده است.

به نظر می رسد سال 2018 دوره حساس و سرنوشت سازی برای اقتصاد آمریکا خواهد بود چرا که این برای دومین بار پس از جنگ جهانی است که آمریکا با طولانی ترین رشد و رونق اقتصادی روبرو شده است.

 

انتظارات نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا قیمت طلا را تثبیت کرد

انتشار آمارهای جدید اقتصادی در آمریکا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره در نشست ماه آینده فدرال رزرو را بیشتر کرده است.

به گزارش رویترز، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز پنجشنبه تغییر چندانی نداشته است. سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه دسامبر بیشتر از قبل شده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز به 1278 دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه برای لحظاتی به بیش از 1289 دلار رسید که این بالاترین رکورد از 20 اکتبر به شمار می رود. البته قیمت طلا بعدا تحت تاثیر رشد 0.2 درصدی ارزش دلار قرار گرفت و با کاهش روبرو شد.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز امروز پنجشنبه با افزایش 0.1 درصدی ر وبرو شده است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا طی ماه اکتبر با افزایش روبرو شده است. این مساله می تواند در نهایت منجر به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر شود.

میزان دستمزدها طی هفته گذشته نیز افزایش داشته و هزینه های مصرفی در اقتصاد آمریکا نیز روندی صعودی داشته است.

چارلز ایوانز از مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا نیز از افزایش نرخ بهره در نشست ماه آینده حمایت کرده است. فدرال رزرو تاکنون 2 بار نرخ بهره را در سال 2017 میلادی افزایش داده است.

وی در این باره گفت: کاهش نرخ بیکاری و ادامه روند صعودی رشد به این معناست که اقتصاد آمریکا روند رشد پایدار و باثبات را حفظ کرده است.

به نظر می رسد تصمیم سنا و کنگره آمریکا درباره اصلاحات مالیاتی طی روزهای آینده می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی داشته باشد. این عامل در نهایت تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا نیز خواهد داشت.

نگرانی های بین المللی نسبت به روند مذاکرات برگزیت نیز می تواند عامل تعیین کننده ای برای نوسانات در بازارهای بین المللی باشد. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز می تواند تاثیر مهمی بر قیمت جهانی فلزات گرانبها به خصوص طلا و نقره داشته باشد.

 

قیمت طلا راهی طولانی برای دستیابی به یک مسیر کاملا صعودی دارد

یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که سیاست های سختگیرانه پولی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان مانع بزرگی برای افزایش چشمگیر قیمت طلا خواهد بود.

به گزارش کیتکو نیوز، اقتصاددانان با دقت سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و بانک های مرکزی اروپا و ژاپن و انگلیس را زیر نظر دارند.

بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا طی ماه های گذشته نرخ بهره را افزایش داده و قصد دارد برنامه کاهش تراز مالی خود را نیز به زودی آغاز کند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا یک بار دیگر در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش می دهد. بانک مرکزی اروپا نیز قصد دارد به زودی برنامه خرید اوراق قرضه را کاهش دهد.

تروی گایسکی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اسکای بریج کاپیتال در این باره تاکید کرد: با توجه به چشم انداز سیاست های پولی فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان، بعید به نظر می رسد که قیمت طلا بتواند در چنین شرایطی به یک روند صعودی باثبات دست یابد.

این در شرایطی است که بانک مرکزی انگلیس نیز نرخ بهره خود را برای نخستین بار در ده سال اخیر افزایش داده است.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی افزود: هنوز راهی طولانی در پیش داریم تا قیمت طلا به یک روند صعودی با ثبات و بدون لغزش دست پیدا کند.

وی تاکید کرد: گرچه قیمت طلا از دسامبر 2015 میلادی که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش داده ، حدود 20 درصد رشد داشته است ولی به نظر می رسد کاهش ارزش دلار آمریکا، تنش های سیاسی بین آمریکا و کره شمالی و مساله برگزیت مهمترین عوامل افزایش قیمت طلا بوده است.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: به نظر می رسد وضعیت تورم می تواند تاحد زیادی سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا را مشخص کند. پیش بینی من این است که نرخ تورم آمریکا به زودی به بیش از 2 تا 2.5 درصد خواهد رسید و نرخ بهره واقعی در اقتصاد این کشور نیز مثبت خواهد شد. این مساله می تواند به چالش بزرگی برای قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها تبدیل شود.

به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.