بازار مسکن سال۹۶ هم در رکود به سر خواهد برد

بازار مسکن  سال۹۶ هم در رکود به سر خواهد برد

رییس سابق اتحادیه املاک در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین: شرط رونق بازار مسکن از زبان قلی‌خسروی/ بازار سال۹۶ هم در رکود به سر خواهد برد. یک فعال بازار مسکن گفت: در سال‌های گذشته نگاه به بازار مسکن جنبه سرمایه‌گذاری داشت، اما با پرداخت سودهای بانکی بالا این وضعیت از بین رفت. (1396/01/07 )

بازار مسکن سال۹۶ هم در رکود به سر خواهد برد


به گزارش انجمن خرد به نقل ازاقتصاد آنلاین؛ مصطفی قلی خسروی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت بازار مسکن در سال 95 گفت: در سالی که گذشت سرمایه گذاری ها در بازار مسکن کمتر از سال 944 بود. این وضعیت در اسفندماه در مقایسه با سایر ماه ها کمتر هم شد.

وی افزود: مسکن در این اواخر کمتر جنبه سرمایه گذاری دارد و نگاه درآمدزایی به این بازار از بین رفته است. می توان گفت کسانی که در این بازار معامله می کنند اغلب مصرف کننده ها هستند.

رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: در سال 95 بازار طلا و ارز برای سرمایه گذاران جذابیت بیشتری داشت، اما رقیب اصلی بازار مسکن، سود های بالای بانکی است و تا زمانی که سود بانکی کاهش پیدا نکند سرمایه گذاری در بازار مسکن رونق نمی گیرد.

قلی خسروی با اشاره به اینکه تمایل بسیاری از مالکان به فروش خانه های ساخته شده زیاد است، اما بالارفتن هزینه های ساخت خانه جدید باعث کاهش قدرت ریسک این افراد می شود، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل کم شدن معامله ها در سال 95 پایین آمدن قدرت ریسک سازنده ها بود و همین وضعیت باعث شد خانه های ساخته شده را به فروش نرسانند.

این فعال بازار مسکن با بیان اینکه آمارها نشان می دهد در سال 95 حجم معامله ها کاهش 40درصدی را تجربه کرد، گفت: شرایط نشان می دهد بازار مسکن در سال 96 هم در رکود به سر خواهد برد و این بازار در سال 97 شرایط رونق را شاهد خواهد بود.